пʼятниця, 27 квітня 2018 р.

ТЕСТОВА ТЕХНОЛОГІЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ



В даний час, в умовах реформування української освіти, тестова технологія стала одним із інноваційних форм перевірки знань. 
Тестова технологія посідає достойне місце серед  сучасних технологій, адже вона дозволяє охопити широкий спектр дій, способів діяльності, виявити рівень засвоєння навчального матеріалу – це безумовно, є перевагою  у діагностиці та корегуванні знань учнів з будь-якої дисципліни. [1]
 Перевагами on-line-тестів є:  об’єктивність оцінки ЗУН учнів, можливість реалізації цілеспрямованого систематичного контролю за рівнем знань  предмета, інтенсифікація навчального процесу, нескладність у проведені, економія часу, необхідного для виконання тесту і його перевірки; вчитель може перевірити за допомогою тестів, зокрема, поняття і терміни з предмету, назви методів, прийомів, класифікацій, види помилок та їх виявлення.
 Комп’ютерний тест  має форму самостійного діалогу учня і ПК та є максимально  ефективним  на даний момент, оскільки він дозволяє за короткий час здійснити швидкий та об’єктивний процес оцінювання учнів з певної теми.[2] Ефективність on-line тесту полягає у тому, що учень має змогу пройти його дистанційно, а вчитель в свою чергу  контролює кількість проходжень та результат;  учень має час на роздуми для  прийняття рішення, уникаючи втрати часу,  на перегляд  результатів інших учнів.[2]
 Щоб створити on-line тест можна скористатись своєю сторінкою у сервісі  https://drive.google.com/?tab=wo&authuser=0#my-drive  та в закладці «Створити» вибрати додаток «Форма», та наповнити потрібним тестовим матеріалом згідно вивченої теми. Результатом буде форма для on-line перевірки знань учнів.  Зручність використання   Google Forms полягає в тому, що вчитель перевіряє результат кожного учня особисто, де фіксує дату та час проходження.
  На сучасному етапі використання ІКТ та комп’ютерних мереж та on-line засобів, заклади навчання  мають можливість подати нову інформацію, враховуючи  потреби та можливості усіх учасників навчального процесу. Ефективність даної форми навчання залежить від вдалої організації вчителем навчального процесу у школі та в позаурочний час.  Важливим є  те, як кожен учень уміє самостійно працювати та опановувати потрібну інформацію, залежить рівень його навчальних досягнень.[3] 
Сьогодні існує  багато інтернет-сервісів для створення тестів широкого призначення, а саме: Майстер-Тест (http://master-test.net/uk), сервіс Quizlet  (https://quizlet.com/ru)  дозволяє створити тест з різними видами подання відповіді. Quizlet дуже легкий у користуванні, має простий інтерфейс  підтримує російську мову і працює на Android та iOS.
Kahoot! (https://kahoot.com/) На етапі актуалізації знань можна подати навчальний матеріал у формі простих запитань і відповідей, а закріпити  вивчений матеріал можна за допомогою  більш детального тестування. У Kahoot! створюється віртуальна класна кімната, для входу в яку учні повинні ввести спеціальний код, що надішле вчитель. Даним сервісом легко користуватись зі смартфону , адже він має підтримку Android, iOS та Windows Phone. За дапомогою даного сервісу можна простежити відповіді кожного учня та побудувати діаграми успішності всього класу. Учні в свою чергу стежать за своїми результатами у спеціальних таблицях.
ClassMarker   (https://www.classmarker.com/) дозволяє створити  тільки 100 безкоштовних тестів. Урок організований за допомогою використання хмарних технологій відрізняється від традиційного тим, що замість дошки – екран, а замість зошитів та підручників – комп‘ютери. Застосування хмарних технологій при викладанні стимулює професійний ріст педагога, спонукає шукати нові форми, методи і засоби навчання.[5]
Інтернет-технології, дають можливість на новому рівні активувати самостійну роботу учнів з вибором індивідульоного підходу, темпу вивчення навчального  матеріалу, подавати інформацію в інтерактивній формі, організовувати заняття у віртуальних навчальних класах, забезпечити  комунікацію з учнями  віддалено у процесі навчально-дослідницької діяльності, стимулювати та покращувати пізнавальні інтереси учнів до предмету та навчання в цілому.

Список використаних джерел:
1.     Тестові технології перевірки знань учнів на уроках математики [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/15/testovi-tehnolohiji-perevirky-znan-uchniv-na-urokah-matematyky/

2.     Використання тестових технологій на уроках інформатики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/hmura9/vykorystannya-testovyh-tehnolohij-na-urokah-informatyky/

3.     Слободяник О.В Слободяник О.В. Використання Google сервісів для контролю самостійної роботи учнів // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико−математичної і технологічної освіти. − Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2014. Вип. 6- Ч.2. – 142с.- С.28-34

4.     Сім платформ для створення тестів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/method/technol/45747/ 

5.      Вакалюк Т. А. Хмарні сервіси у допомогу вчителю математики / Т. А. Вакалюк, Г. Є. Присяжнюк // Актуальні питання сучасної інформатики: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю “Сучасні інформаційні технології в освіті та науці”  (10-11 листопада 2016 р.) / за ред. Т. А. Вакалюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. – Вип. 3. – 292 c. – С. 255-258.

6.      Вакалюк Т. А. Использование облачных технологий для создания интернет-опросов / Т. А. Вакалюк // Информационно-технологическое обеспечение образовательного процесса современного университета [Электронный ресурс] : сб. докл. междунар. интернет-конф., Минск, 1–30 нояб. 2013 г. – Минск, 2014. – С. 223-234. – Режим доступу до журн. : http://elib.bsu.by/handle/123456789/89683.

7.      Вакалюк Т. А. Хмарні технології в освіті: навчально-методичний посібник для студентів фізико-математичного факультету / Тетяна Анатоліївна Вакалюк. – Житомир: вид-во ЖДУ, 2016. – 72 с

8.      Вакалюк Т. А. Можливості використання хмарних технологій в освіті / Т. А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Острог, 1-2 листопада 2013 року). – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2013. – C. 97–99.



Немає коментарів:

Дописати коментар

ТЕСТОВА ТЕХНОЛОГІЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

В даний час, в умовах реформування української освіти, тестова технологія стала одним із інноваційних форм перевірки знань.   Тестова ...