вівторок, 16 січня 2018 р.

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ УЧНІВ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ



         Актуальність даної теми обумовлена розвитком хмарних технологій та та способами використання їх у навчанні учнів середньої школи.
Навчальний процес – дуже  відповідальна і делікатна справа, у якій вчитель повинен враховувати всі особливості для створення повноцінного середовища для продуктивного навчання.
Метою нашої роботи стало проаналізувати хмарні технології, а саме хмарні сервіси призначені для навчання та можливості їх застосування.
Існує ряд знайомих нам форм уроків, та методів їх організації, які використовуються в системі освіти вже дуже багато років.  Зокрема, розглянемо саме індивідуальну форму навчання учнів за станом здоров’я або учнів з обмеженими можливостями.
Положення про індивідуальну форму навчання офіційно було затверджено у 2003 році, згідно цього положення формою організації навчального процесу є індивідуальні консультації, на яких учитель дає основні поняття, пояснення процесів, направляє учнів для самостійної роботи та проводить оцінювання їх навчальних досягнень.  
У процесі практичної роботи в керівників шкіл та вчителів виникає питання: як вивчити предмет, на який відведено у навчальному плані 0,25 години (раз на 4 тижні по 1 годині, тобто щотижня по 15 хвилин). [1]
Завдяки широкій комп’ютеризації та розвитку хмарних технологій процес індивідуального навчання можна організувати дистанційно без шкоди для учня.
Хмарні технології (англ. Сloud Technology) — це парадигма, що передбачає віддалену обробку та зберігання даних. Ця технологія надає користувачам мережі Інтернет, доступ до комп'ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса. Тобто якщо є підключення до Інтернету то можна виконувати складні обчислення, опрацьовувати дані використовуючи потужності віддаленого сервера. [2]
Для прикладу хмарний сервіс Microsoft Office 365 – ефективне рішення для навчальних закладів. Дає  можливість доступу до документів збережених на OneDrive з будь-якого гаджету. Єдина умова – доступ до Інтернету. Завдяки засобам Microsoft Office 365 учителі та учні індивідуальної форми навчання можуть користуватися онлайновими середовищами для швидкого обміну інформацією, зберігання навчальних матеріалів, практичних робіт,  тощо.
Також увагу варто приділити такому хмарному сервісу, як Google Apps.
Його використання в навчальному процесі надає безліч переваг, а також може забезпечити учнів необхідними додатками для роботи на уроках та самостійної роботи вдома. Серед них:
·        Google Docs –сервіс для створення документів, таблиць, презентацій можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам;
·        Google Maps – набір карт країн світу;
·        Google Sites – безкоштовний хостинг;
·        Google Translate – перекладач. [3]
·        Google Formsстворення форм для тестування онлайн.
·        Gmailелектронна пошта, для розсилки завдань та взаємодії з учнями.
Досить зручними у використанні є також хмарні сховища. До найбільш
відомих відносять Google Drive, SkyDrive, Dropbox та інші. [6]
         Хмарні сховища дають змогу завантажувати завдання, підручники, додаткові матеріали до папки спільного доступу і бачити правки, які вносили учні вдома і в який час.
         Для проведення коротких консультацій з учнем індивідуальної форми дуже зручно використовувати веб-службу Scype.
 Scype не відноситься до харного середовища, але це   інноваційний сервіс, розроблений для полегшення спілкування користувачів незалежно від їхнього розташування. Сервіс Skype  реалізує такі можливості: на зв’язку завжди та будь-де, дає користувачам змогу безпечно спілкуватися звідусіль, де є підключення до Інтернету. [5]
Використання хмарних технологій в процесі індивідуального навчання є необхідністю, адже це дозволяє зекономити час як вчителю, так і учням, вчителю потрібно лише визначитись з вибором хмарного сервісу, покладаючись на власні уподобання та чітко направити учнів на роботу з нею.
Сервіси хмарних середовищ не вимагають обов’язкової наявності комп’ютера, достатньо мати смартфон або планшет та підключення до Інтернету.
Використані джерела:
1.     Соронович О.Ю.,  Єрмак Н.В.   Індивідуальна форма навчання у загальноосвітньому навчальному закладі: методичні  рекомендації  на допомогу директорам загальноосвітніх шкіл. –Чернігів. 2013. – 10 с.
2.     Хмарні технології [Електронний ресурс]. Режим доступу:
3.     Вакалюк Т. А., Поліщук В. Перспективи використання хмарних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України. – Педагогіка  вищої та середньої школи. Вип. 46– 2015. – 116 с.
4.     Литвинова С., Спірін О., Анікіна Л., Хмарні сервіси Office 365: навч. Посіб. – Київ: Компринт 2015. – 146 с.
5.     Вакалюк Т.А. Можливості  використання хмарних технологій в освіті /Т. А. Вакалюк // Актуальні питання сучасної педагогіки [Електронний ресурс] : мат. міжнар. наук-практ. конф., Острог, 1-2 лист. Херсон, 2013 р. – С. 97-99 – Режим доступу:  chrome-extension://ecnphlgnajanjnkcmbpancdjoidceilk/content/web/viewer.html?source=extension_pdfhandler&file=http%3A%2F%2Feprints.zu.edu.ua%2F10137%2F1%2F%25D0%2592%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25B0%25D0%25BB%25D1%258E%25D0%25BA%2520%25D0%25A2.%25D0%2590..pdf

Немає коментарів:

Дописати коментар

ТЕСТОВА ТЕХНОЛОГІЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ ЗАСОБАМИ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

В даний час, в умовах реформування української освіти, тестова технологія стала одним із інноваційних форм перевірки знань.   Тестова ...